Cape Townlu sanatçı Sasha Hartslief dört duvar arasında geçirmek zorunda kaldığı pandemi sürecini tuvaline yansıtmış.
Güney Afrika sanatının önemli isimleri arasında gösterilen Hartslief duygu yüklü fırça darbeleri ile yarattığı dalgın ruh hallerinin yanı sıra sorguladığı insani durumlar üzerinden izleyicisi ile bir bağ kuruyor. Resminde ışıkla olan ilişkisini ön planda tutan sanatçı bir an içine hapsolmuş ışık, renk ve hareketin geçiciliğini fırçasıyla sonsuz kılıyor. Işığı "hepimizin algıladığı sezgisel bir dil" olarak tanımlayan Hartslief sırtını empresyonist köklere dayayan tarzını gölgelemelerdeki alametifarikası ile güçlendirirken resimlerine mekansal ve duygusal bir derinlik de kazandırmayı başarıyor.
Sanatçı son olarak resmettiği atmosferik yağlı boya serisinde de fırçasının tüm karakterini tuvaline yansıtıyor. Hartslief çalışmada alla prima metodunu (astar ve üzerine yapılan saydam boyama teknikleri kullanmadan ve taslak çizimler yapmadan doğrudan boyama tekniği) kullanmış.
Comments